ادامه مطالب

مطالب مرتبط متفرقه متفرقه

مطالب متفرقه

چند نكته جهت شروع زندگي دانشجويي خارج از ايران

-نگاه مثبت به دانشجویان ایرانی را تقویت کنید:

معمولا، نگاه به دانشجوی ایران خوب و مثبت است، آن را تقویت کنید. یکی از روش‌ها، خوب درس خواندن است. چون نگاه آن ها این است که دانشجوی ایرانی باهوش و درس‌خوان است. البته واقعا هم همین‌طور است و درس‌نخوان‌ترین‌ ایرانی‌ها هم در آن‌جا درس‌خوان می‌شوند.

٢-محل زندگی‌تان را کشف کنید:

سعی کنید محل زندگی‌تان را کشف کنید. این‌گونه نباشد که فقط تردد شما بین محل زندگی و خوابگاه‌تان باشد. پارک، سینما، فروشگاه‌های مختلف و خیابان‌های محل زندگی‌تان را کشف کنید.
مثلا اگر در یکی از دانشگاه‌های منطقه «schengen» پذیرفته شدید، سعی کنید علاوه بر کشوری که در آن ساکن هستید، بقیه‌ی کشورهای حوزه شینگن را نیز تجربه کنید. شما این فرصت را دارید که حدود 28 کشور را ببینید و ممکن است دیگر همچین فرصتی به شما دست ندهد.

٣-شماره‌های اضطراری را حفظ کنید:

همین‌طور که ما در کشورمان شماره‌های 115، 110 و 125 حفظ هستیم، آن‌ها نیز چنین شماره‌هایی را دارند. این شماره‌های اضطراری را که بیشتر از 4 یا 5 شماره نمی شود به ذهن بسپارید. این شماره ها ممکن است روزی به کمک تان بیایند.

٤- به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارید:

به قوانین راهنمایی به شدت احترام بگذارید. قوانین راهنمایی و رانندگی در این‌گونه کشورها به شدت پیگیری می‌شوند. شما حتی اگر در هنگام عبور از خط عابر پیاده مراقب قوانین راهنمایی و رانندگی نباشید، ممکن است پلیس شما را دستگیر کند! آن‌ها می‌گویند قوانین برای همه است و فرقی بین انسان و ماشین وجود ندارد.

٥-آدرس خانه‌تان را به همراه داشته باشید:

آدرس خانه و محل زندگیتان را به خصوص در روزهای اول، در جیب خود داشته باشید. ممکن است شما محل زندگی‌تان را گم کنید. بعد از مدتی که دقیقا محل زندگی‌تان را یاد گرفتید و شناختید، آن وقت می‌توانید با خیال راحت در شهر گردش کنید.

٦-قرارداد اجاره‌تان را رسمی کنید:

اگر منزل اجاره کردید، حتما قراردادتان را رسمی کنید. یعنی حتی اگر یکی از دوستانتان این توصیه را به شما داشت که منزلی را پیدا کرده است و شما می توانید در آن جا ساکن شوید، بهتر است قرارداد رسمي بنویسید.