🌀تحصیل درمقطع دکترا در پرتغال

💠 تحصیل در پرتغال در مقطع دکترا حدود 3 تا 5 سال به طول می انجامد و دروس به دو زبان پرتغالی و انگلیسی ارائه می شوند. تحصیل در مقطع دکترای دانشگاه های پرتغال به صورت پژوهشی و انجام کارهای عملی می باشد و دانشجویان موظف به ارائه پایان نامه می باشند.

💠 دانشجویان در این مقطع تحصیلی دارای یک برنامه آموزشی دقیق می باشند که شامل دوره های درسی، امتحانات و انجام تحقیقات روی موضوع پایان نامه می باشد. تحقیق روی موضوی پایان نامه معمولا با کمک و راهنمایی یک استاد راهنما انجام می پذیرد و دانشجو باید در پایان از پایان نامه خود دفاع کند.

💠 پذیرش در مقطع دکتری منوط به پذیرش از طرف یک استاد راهنما از سمت دانشگاه مربوطه می باشد که این امر نیازمند یک رزومه تحصیلی خوب می باشد.هزینه تحصیل در مقطع دکتری سالیانه 2 تا 5 هزار یورو می باشد.

💠 دانشجویان مقطع ارشد و دکتری با مراجعه به FTC (معادل وزارت علوم کشور پرتغال) با ارائه مدارک و سوابق تحصیلی و پژوهشی( از جمله مقالات و شرکت در کنفرانس ها) می توانند از بورس تحصیلی پرتغال بهره مند گردند که در این میان شانس دانشجویان مقطع دکتری به مراتب بالا تر می باشد علاوه بر این در صورت عدم اعطای این بورس دانشجویان دکتری می توانند استاد سوپروایزر خود را مجاب به دریافت بورس از طرف وی نمایند و یا در پروژه های فوق الذکر شرکت نمایند و به تامین هزینه های تحصیل و زندگی خو بپردازند.

2511