معرفی‌ کمک هزینه‌های ارائه شده در دانشگاه های مالزی

معرفی‌ کمک هزینه‌های ارائه شده در دانشگاه های مالزی

بورسیه ۵۰ درصد دانشگاه Limkokwing و دانشگاه HELP
دانشجویان علاقه مند به تحصیل در دانشگاه لیم کوک وینگ و دانشگاه هلپ مالزی (در کلیه رشته ها و مقاطع) میتوانند از بورسیه (تخفیف شهریه) ۵۰ درصد استفاده نمایند. این تخفیف که شامل هزینه تحصیل کل دوره است، در صورت ثبت نام از طریق مالزی دات نت برای دانشجو منظور میشود. به عنوان مثال دانشجوی متقاضی تحصیل در رشته معماری داخلی در شرایط عادی میبایست مبلغ ۲۰۰۰ دلار برای ثبت نام و حدود ۱۹۰۰۰ دلار برای شهریه ۶ ترم تحصیل پرداخت کند. اما با بورسیه ۵۰ درصد ، دانشجو مبلغ ۲۰۰۰ دلار برای ثبت نام و ۹۵۰۰ دلار به عنوان شهریه پرداخت میکند. (هر ترم ۱۶۰۰ دلار). لازم به ذکر است تعداد بورسیه ارایه شده محدود بوده و هر ترم به تعداد محدودی دانشجو ارایه خواهد شد. 
کمک هزینه‌های دانشگاه ناتینگهام

۱- کمک هزینه‌های تحقیقاتی‌ برای دانشجویان دکترا
در بالا به این مورد اشاره شد. در دانشگاه ناتینگهام نیز همانند سایر دانشگاه ها، اساتیدی وجود دارند که برای کارهای تحقیقاتی‌ بودجه تعریف شده دارند. 

۲- کمک هزینه ویژه دانش آموختگان

دانشگاه کمک هزینه‌هایی را برای دانش آموختگان دانشگاه، همسر، فرزندان و خواهر یا برادر آنها در نظر گرفته شده است.  

۳- کمک هزینه دانشکده ها

در ابتدای هر سال تحصیلی‌ به دانشجویان برتر هر دانشکده  (ده درصد برتر) تخفیف شهریه‌ای معادل ۲۵ درصد تعلق خواهد گرفت.

 

۴- کمک هزینه راهکارهای توسعه

این بورسیه به آن دسته از دانشجویانی که توانایی‌ و پتانسیل ارائه برنامه برای ایجاد تغییر در مسیر پیشرفت و توسعه کشور خود را داشته باشند، تعلق خواهد گرفت.

 

۵- کمک هزینه دانشجویان ممتاز
این کمک هزینه به طور خودکار در زمان بررسی‌ پرونده پذیرش به دانشجویان دوره های پیش دانشگاهی و کارشناسی که نمرات عالی‌ دارند تعلق می‌گیرد. بر این اساس به این دسته دانشجویان در زمان ورود به رشته تحصیلی تخفیف شهریه‌ای معادل ۲۵درصد تعلق خواهد گرفت