تبدیل گواهینامه رانندگی‌ ایران به گواهینامه مالزی

برای رانندگی‌ در مالزی میتوانید از گواهینامه بین المللی استفاده کنید. استفاده از این نوع گواهینامه از نظر قانونی بدون ایراد می‌باشد و در صورت ارائه به پلیس مالزی نیز با مشکل مواجه نخواهید شد. اما توجه کنید که در صورت بروز تصادف بیشتر شرکتهای بیمه از ارایه خدمات به کسانی‌ که گواهینامه مالزیایی ندارند خودداری می‌کنند. به همین جهت و از آنجایی که دریافت گواهینامه رانندگی در مالزی کار بسیار ساده‌ای است، توصیه میشود در اولین فرصت نسبت به دریافت این گواهینامه اقدام نمایید. 


در مالزی گواهینامه کشور‌های محدودی دارای اعتبار و قابل تبدیل به گواهینامه مالزیایی است که خوشبختانه گواهینامه ایران در لیست این کشورها قرار دارد. بنابراین جهت دریافت گواهینامه رانندگی در مالزی، نیازی به شرکت در آزمون نیست و ترجمه گواهینامه ایران قابل تبدیل به گواهینامه مالزی می‌باشد. 

لازم به ذکر است که با داشتن ویزای توریستی، امکان اقدام برای دریافت این گواهینامه مالزی وجود ندارد و شما باید تا زمان دریافت ویزای دانشجویی (یا تجاری) صبر کنید. در واقع متقاضی دریافت گواهینامه رانندگی در مالزی باید دارای ویزایی با اعتبار بیشتر از ۳ ماه باشد. 

پس از دریافت ویزای دانشجویی، میتوانید با مدارک زیر به نشانی‌ اداره راهنمایی‌ و رانندگی‌ مالزی که JPJ نامیده میشود، مراجعه کنید. 

۱- اصل گواهینامه رانندگی ایران
۲- ترجمه رسمی‌ گواهینامه ایران که به تایید امور خارجه و سفارت ایران در مالزی رسیده باشد
۳- دو قطعه عکس 
۴- اصل و کپی‌ پاسپورت (صفحه اول و صفحه ویزا)
۵- مبلغ ۳۰ رینگیت برای صدور گواهی نامه

نشانی‌ اداره JPJ :

Jalan Sultan, 46620 Petaling Jaya, Selangor


برای دسترسی‌ به این مکان میتوانید از قطارهای LRT استفاده کنید. این اداره در نزدیکی‌ ایستگاه Taman Jaya واقع شده است. (مسیر قطارها در کوالالامپور)

با تحویل مدارک و ظرف ۱۰ دقیقه گواهینامه مالزیایی شما آماده خواهد شد. این گواهینامه به مدت یک سال اعتبار دارد و برای تمدید آن (به مدت حداکثر ۳ سال) میتوانید به دفاتر پست مراجعه کنید. هزینه تمدید گواهینامه در مالزی برای هر سال ۳۰ رینگیت می‌باشد.