دانشگاه علوم و فنون مالزي

دانشگاه علوم و فنون مالزي

Malaysia University of Science and Technology (MUST)

 

اين دانشگاه براساس برنامه دوم صنعتي مالزي و به درخواست نخست‌وزير اين كشور براي تأسيس دانشگاهي در سطح جهاني و برآوردن نيازهاي بخش علوم و فنون در سال 97 تأسيس شد اما به علت ركود اقتصادي سال 98 كشور مالزي، حضور دوباره اين دانشگاه و گسترش آن به مدد كمك‌هاي دولتي براي تربيت دانشمندان و محققان ميسر گرديد تا متخصصاني در زمينه‌هاي علوم، مهندسي، فناوري اطلاعات و به ويژه بيو‌تكنولوژي، انرژي، مخابرات، نرم افزار و سيستم‌هاي هوشيار حمل و نقل در اين دانشگاه تعليم ببينند.

دانشگاه علوم و فنون مالزي، دانشگاهي تحقيقاتي است كه در مقطع كارشناسي ارشد دانشجو مي‌پذيرد و كاملاً با ياري و حمايت مؤسسه تكنولوژي ماساچوست (MIT) آمريكا به فعاليت خود ادامه مي‌دهد.

ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين دانشگاه شامل موارد زير مي‌شوند:

-    دانشگاهي كاملاً تحقيقاتي كه فارغ التحصيلانش داراي خلاقيت بسيار بالايي هستند.

-    تمركز اصلي دانشگاه در مقطع كارشناسي ارشد بوده و سپس به دكترا مي‌انجامد.

-    امكان جذب دانشجو از مالزي و ساير كشورهاي جنوب شرق آسيا را دارد.

-    مؤسسه‌اي خصوصي است كه قادر به تأمين نيازهاي دولت و صنعت مي‌باشد.

اين دانشگاه براي اولين بار در سال 2002 دانشجو پذيرفت كه شامل 46 دانشجو در سه برنامه كارشناسي ارشد در رشته‌هاي فناوري اطلاعات، بيوتكنولوژي و حمل و نقل مي‌شد. در سال 2003 دو رشته مهندسي مواد و مهندسي راه و ساختمان نيز به رشته هاي پيشين افزوده شد و تعداد آنها به 5 رسيد. رشته‌هاي جديد اين دانشگاه عبارتند از: مهندسي شيمي، طراحي و كاربرد سيستم، توليدات پيشرفته، مهندسي محيط زيست و انرژي و مهندسي ژئوتكنيك.

در ضمن اين دانشگاه شعبه ديگري نداشته و مدارج تحصيلي خود را با حمايت(MIT) اعطا مي‌كند.

Web Site     : www.must.edu.my