باغ پرندگان کوالالامپور مالزی 

باغ پرندگان کوالالامپور مالزی 

باغ پرندگان [Bird Park] کوالالامپور نمایشگاهی معروف و زیبا در دریاچه باغ ۶۰ هکتاری می باشد که به نام تامان بورونگ کوالالامپور نیز شهرت دارد و بزرگترین باغ پرندگان سرپوشیده جهان نامیده می شود. این پارک ۲۰.۹ هکتاری در سال ۱۹۹۱ احداث گردید که دارای بیش از ۳۰۰۰ پرنده از ۲۰۰ گونه مختلف از سرتاسر دنیا می باشد که بسیاری از این پرندگان آزاد هستند و عادت کرده اند در اطراف بازدید کنندگان باشند.. این باغ دوبرابر باغ پرندگان جورونگ [Jurong] کشور همسایه سنگاپور می باشد. درمحلی که پرندگان می توانند آزادانه راه بروند و پرواز کنند بیش از ۶۰ نوع گونه محلی و خارجی مانند طاووس آبی هندی با دم رنگارنگ ۵ فوتی خود و کبوترتاجدار موجود می باشد.

سرزمین پرندگان

سرزمین پرندگان پارک به چندین قسمت مختلف تقسیم بندی شده است: قلمرو براهمینی( عقاب دریایی پشت قرمز)، دنیای طوطیان، دریاچه فلامینگو، پارک هورنبیل ( نوک شاخ) و بسیاری بخش های دیگر، تا پرندگان از گونه های مختلف جدای از یکدیگر قرار گیرند و بتوانند در منطقه حفاظت شدهی خویش آزادانه پرواز کنند. قلمرو براهمینی مجموعه خیره کننده ای از عقاب های براهمینی دارد که یکی از معروف ترین پرندگان شکاری مالزی می باشد. دنیای طوطیان با گذرگاهی کوچک به طور ویژه برای نگهداری ۲۰ گونه از طوطیان مانند ماکائو، دم دراز، لوری وپاراکیت طراحی شده است. همچنین قسمت پرندگان شرقی مجموعه ای با بیش از ۵۰ گونه مختلف و منحصر بفرد و درخشان از پرندگان مشرقی می باش و دریاچه فلامینگو زیستگاه مجموعه ای از فلامینگوها می باش

تصاویر بی نظیر 
بدون شک قسمت پرندگان نوک شاخ ( هورنبیل) بهترین قسمت این پارک می باشد، چرا که می توانید تا هفت گونه مختلف از این پرندگان را مشاهده کنید که اکثر آن ها بومی کشور مالزی می باشند. از پرندگان این بخش یک جفت مرغ نوک شاخ کرگدنی باشکوه و زیبا می باشد که جزو یکی از بزرگترین گونه های مرغ نوک شاخ در جهان محسوب می شود. مسیرهای کاشی کاری شده، گذرگاه مناسبی برای قدم زدن و لذت بردن از تماشای این پرندگان زیبا می باشد که می توانید با عقاب ها و طوطیان ماکائو عکس سلفی بیاندازید و یا حتی به پلیکان ها غذا بدهید. در محوطه این باغ خوش منظره لک لک ها و فلامینگوهای سرزنده ای را می بینید که در آب جست وخیز می کنند، صدای فنچ ها و طرقه ها از لابه لای درختان به گوش می رسد و جغدها بر روی شاخه ها استراحت می کنند.

در باغ پرندگان کوالالامپور می توانید حرکات نمایشی با پرندگان و یا حتی غذا دادن به عقاب ها، مرغ نوک شاخ و شترمرغ ها را تماشا کنید. یک زمین بازی برای کودکان مهیا شده است و باغ های زیبا و خوش منظره با مسیرهای دوی آهسته، ایستگاه های ورزش و قایق های پارویی برای بازدیدکندگان باغ پرندگان کوالالامپور مجهز شده است.

از امکانات دیگری که در این پارک دراختیار بازدیدکنندگان قرار دارد، می توان به اجاره کردن دوربین های دوچشمی، مرکز منابع و مراجع برای یافتن اطلاعات بیشتر درمورد زندگی پرندگان موجود در پارک و کیوسکی برای خرید اسنک و نوشیدنی ها اشاره کرد. 

باغ پرندگان کوالالامپور مالزی ساعات بازگشایی : هر روز ۰۹:۰۰ الی ۱۸:۰۰

آدرس : خیابان جالان لِمبَ تامان تاسیک پردانا [Lembah Taman Tasik Perdana]، پلاک ۹۲۰

تلفن : ۶۰۳۲۲۷۲۱۰۱۰+