مؤسسه E.L.S پتالينگ جايا(E.L.S PETALING JAYA)

ساعات كار مركز:

دوشنبه – پنج‌شنبه :          8 – 16

جمعه‌ها                           8 – 30/17

شنبه‌ها                           9 – 13

اين مركز در روزهاي يكشنبه و تعطيلات رسمي تعطيل مي‌باشد.

موقعيت:

اين مركز آموزش زبان (PJ) فعاليت خود را از نوامبر 1990 آغاز كرد. موقعيت مكاني اين مركز واقع در محيطي آرام ، سبز و خرم و ديدني در اطراف شهر KL واقع مي‌باشد. PJ دقيقاً پشت هتل كريستال كرون (Crystal Crown) قرار دارد. مراكز ديگري كه در نزديكي ما قرار دارند مدرسه پسرانه‌ي بولكيت بين‌تنگ (Bulcit Bintang Boys School) و مركز بيماران فلج اسپاستيك مي‌باشد. دسترسي به اين مركز از طريق تاكسي بسيار آسان مي‌باشد كه بعد از آن 10دقيقه پياده‌روي در پيش رو دارند.

ثبت‌نام جهت اقامت و عزيمت:

مي‌توانيد هماهنگي‌هاي اوليه را انجام دهيد. از دانشجويان درخواست مي‌شود كه نوع اقامت مورد دلخواه خود را در هنگام پر كردن فرم مشخص نمايند.

اقامت:

دانشجوياني كه محل اقامت آنان مشخص شده است، مي‌بايستي هنگام ورود خود را به بخش مربوطه معرفي كنند. دانشجوياني كه ديروقت (نيمه‌شب) مي‌رسند مي‌بايستي شب را در يك هتل به سر كنند و 5 روز بعد جهت اقامت در محل مورد نظرشان اقدام كنند.

اگر در فرم ثبت‌نام خود، درخواست انتخاب محل اقامتتان را به ما سپرده‌ايد، اين مركز تمام تلاش خود را جهت يافتن گزينه‌ي مناسبي براي هر دانشجو به كار مي‌گيرد. خدمات اين مركز شامل آشنايي با محل اقامت دانشجو و درك موقعيت محلي مناسب مي‌‌باشد.

هتل‌هاي پيشنهادي اين مركز (هزينه‌ي هر شب):

115 رينگت

1) هتل كريستال كرون (Crystal Crown)

208 رينگت

2) هتل آرمادا (Armada)

115 رينگت

3) هتل سين گاه سانا (Singgahsana)

215 رينگت

4) هتل سي تي تال (Citital)

245 رينگت

5) بلوار هتل (Boulevard)

شروع از فرودگاه:

هزينه‌ي تاكسي از فرودگاه بين‌المللي كوالالامپور تا اين مركز حدود 100 رينگت به مسافتي تقريباً 90 كيلومتر مي‌باشد.

از طريق قطارهاي تندرو KLIA تا ترمينال مركزي كوالالامپور 28 دقيقه مي‌باشد. جهت سفر به اين مركز با تاكسي مي‌بايستي هزينة‌ي اضافه بپردازيد.

اطلاعات مركز ثبت‌نام:

كليه‌ي دانشجويان مي‌بايستي پس از ثبت‌نام جهت تعيين‌سطح مهارت انگليسي خود، امتحان تعيين‌سطح بدهند. اين تست معمولاً در روز جلسه‌ي اول يا روز قبل از آن گرفته مي‌شود. هنگام ثبت‌نام در مركز ما مي‌بايستي اسناد شناسايي، پاسپورت، هزينه‌ي ثبت‌نام و رسيد كرايه محل اقامت خود را به همراه داشته باشيد.

اين مركز بعد از دريافت فرم كامل تقاضانامه، نامه‌ي پذيرش جهت دريافت فرم ويزاي دانشجويي را به دستتان مي‌رساند.

اطلاعات مهم مورد نياز:

حضور متداوم و به موقع در كلاس به عهده دانشجو مي‌باشد. مركز ELS اين حق را دارد كه دانشجويان بي‌نظم و مشكل‌ساز را از اين مركز اخراج كند.

هزينه‌ها:

هزينه‌ي نهايي تخمين زده شده حدوداً بين 1000 تا 1500 رينگت در ماه كه شامل هزينه‌هاي شخصي چون غذا، اقامت، رفت‌وآمد و هزينه‌هاي روزانه مي‌باشد. هزينه‌ي ذكر شده با توجه به سبك زندگي شما مي‌تواند متغير باشد.

بانكها:

فاصله‌ي بانكها تا اين مركز فقط 10 الي 15 دقيقه مي‌باشد. ساعت كار بانكها از دوشنبه تا جمعه 9 الي 15 مي‌باشد.

خدمات پستي، اداره‌ي پست، تبديل پول:

اين مراكز در منطقه چهارده و به مدت 10 دقيقه پياده‌روي تا ELS مي‌باشند.

مراكز خريد و رستورانها:

به مانند مراكز خريد، اغذيه فروشي‌هاي بسياري در نزديكي اين مركز آموزشي قرار دارند.

نزديكترين مراكز خريد به اين مركز آموزش عبارتند از:

پاساژ ديجيتال، سوپرماركت جايا، پاساژ آمكورپ، پاساژ ميدولي. سالنهاي غذاخوري و رستورانهايي كه در اطراف اين مركز قرار دارند، غذاهاي چيني، مالائي غربي، هندي و ژاپني ارائه مي‌دهند.

رستورانهايي چون مك‌دونالد، كنتاكي، پيتزا هات و TGi در فاصله‌ي 10 الي 15 دقيقه‌اي قرار دارند.

تلفن: دانش‌آموزان تازه وارد مي‌توانند كارتهاي IDD و موبايل را از فروشگاههاي رفاه اطراف اين مركز تهيه كنند.

تسهيلات: مركز آموزشي PJ داراي كتابخانه‌اي مولتي مديا همراه با سيستمهاي شبكه‌اي اينترنتي مي‌باشد. اين مركز داراي 17 كلاس مي‌باشد كه در هر جلسه تقريباً 300 الي 350 دانشجو را در خود جاي مي‌دهد.

آب و هوا: دماي متوسط ساليانه در زمينهاي پست بين 25 الي 30 درجه سانتي‌گراد مي‌باشد. كمترين دما اغلب به 22 درجه سانتي‌گراد مي‌رسد. در مناطق تپه‌اي دماي يكسان كمتر از اين است. روزها معمولاً گرم و آفتابي با رطوبتي بين 85 تا 90 درصد مي‌باشد. شبها هوا خنك و دلپذير است.

شرايط پرداخت: هزينه‌ي تحصيل هنگام ثبت‌نام پرداخت مي‌شود. پرداخت به دو گونه انجام مي‌گيرد: 1- نقد                       2- حواله‌ي بانكي

شما همچنين مي‌توانيد اين هزينه را پيشتر در كشور خود پرداخت كنيد. اين امر از 3 طريق انجام مي‌گيرد:

1- انتقال تلگرافي               2- حواله‌‌ي پولي                3- چك

اقامت و هزينه‌هاي زندگي:

ELS به عنوان يك نماينده جهت پيدا كردن محل اقامت دانشجويان عمل نمي‌كند و هيچگونه مسئوليتي در ارتباط با مدت اجاره‌نامه از هنگام ورود دانشجو، را بر عهده ندارد اما از طرفي مشتاق است كه تلاش خود را در اين مورد قبل از ورود دانشجو به مالزي انجام دهد.

اقامت مي‌تواند زندگي در كنار يك خانواده باشد يا مي‌توانيد در اجاره يك آپارتمان با ديگران سهيم شويد. لطفاً مطمئن شويد كه دانشجو معرف خود را در فرم ثبت‌نام ذكر كند. اين مركز تمام تلاش خود را براي پيدا كردن محلي مطابق با نياز دانشجو انجام مي‌دهد. اما هيچگونه ضمانتي در اين امر نمي‌دهد. اگر دانشجويي از شرايط اقامت خود راضي نيست مي‌تواند خود به دنبال محل ديگري بگردد. اين بدين معناست كه دانشجو مي‌بايستي تا پيدا كردن محل مناسب در هتل اقامت كند. هزينه هتل‌ها تقريباً از شبي 60 الي 300 رينگت مي‌باشد.

هزينه‌هاي اقامت بسيار متنوع است: كمترين كرايه جهت ساده‌ترين محل اقامت است. وسايل تهويه هوا نيز مي‌تواند كرايه را افزايش دهد. معمولاً مستأجران مي‌بايستي مبلغ 2ماه اجاره را به شكل وثيقه و 1 ماه كرايه را زودتر بپردازد. معمولاً وثيقه با توجه به شرايط اجاره‌نامه قابل بازپرداخت است. تهيه‌ي تخت‌خواب، ملحفه و پتو به عهده دانشجو مي‌باشد.

هزينه‌هاي اقامت در پتالينگ جايا، سوبانگ جايا و كوالالامپور (ماهيانه):

ـ 2 اتاق به شكل مشترك – 500 الي 600 رينگت  (شامل پرداخت قبوض)

ـ استوديو فلت – 800 تا 1000 رينگت (شامل پرداخت قبوض)

ـ آپارتمان 2 خوابه – 1000 تا 1800 رينگت (فاقد پرداخت قبوض)

ـ آپارتمان 3 خوابه – 1500 تا 3500 رينگت (كرايه فاقد پرداخت قبوض)

هزينه‌هاي زندگي:

اكثر مردم رستوران رفتن را در مقايسه با غذا خوردن در خانه ترجيح مي‌دهند به دو دليل: ارزاني و راحتي. غذاهاي بسته‌بندي شده نيز هم ارزان‌تر هستند و هم قابل دسترس. هزينه‌هايي كه يك فرد مي‌پردازد بستگي به نوع غذاي آن دارد.

در ذيل راهنماي قيمت‌هاي غذاها تهيه شده است:

نوع غذا

قيمت در رستوران

قيمت در مغازه

برنج سرخ‌شده

8 رينگت

5/3 رينگت

رشته فرنگي سرخ شده

10 رينگت

5/3 رينگت

ماهي و سيب‌زميني

20 رينگت

8 رينگت

سينه مرغ

16 رينگت

8 رينگت

غذاي حاضري

10 رينگت

4 رينگت

پاستا

12 رينگت

8 رينگت

چاي و قهوه

4 رينگت

2/1 رينگت

نوشابه

4 رينگت

5/1 رينگت

رستوران‌هاي زنجيره‌اي بين‌المللي چون MCDonald’s, Kentucky Fried and Pizza Hut در كليه نقاط مالزي قابل دسترس هستند.

اثبات داشتن سرمايه كافي:

جهت تمديد ويزاي خود در هنگام حضور در مالزي مي‌بايستي به اداره‌ي مهاجرت مالزي ثابت كنيد كه 5000 رينگت جهت هزينه‌هاي زندگي در طول سه ماه اقامت خود را داريد. اگر چه براي هر نفر اين امكان وجود دارد كه هر ماه را با 1500 رينگت به سر كند. اين مبلغ پول شامل غذا، رفت‌و‌آمد، سرگرمي و غيره مي‌شود.

خدمات تاكسيراني از فرودگاه:

هماهنگي‌ جهت حضور نماينده‌ي ELS در فرودگاه اين امكان را به شما مي‌دهد تا به مقصد مورد نظرتان رسانده شويد. هزينه اين تاكسي‌ها از فرودگاه براي هر نفر 200 رينگت در روزهاي هفته و 300 رينگت براي هر نفر در روزهاي آخر هفته و تعطيلات رسمي مي‌باشد. با خوش‌آمدگويي گرم نماينده‌ي ما به محض حضور شما دركشور مالزي مي‌توانيد از احساس امنيت لذت ببريد.

اگر پرواز شما به مالزي بعد از ساعت 4 بعد از ظهر باشد مي‌بايستي شب اول را به هزينه خودتان در يكي از هتل‌ها به سر كنيد چون بخش خدمات اين مركز ساعت 5 بعد از ظهر به كار خود خاتمه مي‌دهد.

فرم درخواست حضور تاكسي در فرودگاه:

اگر مايليد كه تاكسي اين مركز در فرودگاه به پيشباز شما بيايد مي‌توانيد فرم مخصوص را پس از پر كردن براي ما فاكس كنيد.

در صورت تغيير برنامه پرواز قبل از عزيمت:

اگر پس از فرستادن فرم درخواست تاكسي در فرودگاه برنامه‌ي سفر شما تغيير كرد مي‌بايستي با امور دانشجويي دانشگاه از طريق فاكس يا تلفن تماس گرفته و اطلاعات مربوط به حضورتان را با جزئيات 24 ساعت قبل از حضورتان اعلام كنيد.

جريمه‌ مالي:

لطفاً دقت فرماييد كه هزينه‌ي خدمات حضور تاكسي در فرودگاه به دو دليل جريمه‌ي اضافي خواهد داشت:

ـ اگر سر وقت (به هر دليلي) به فرودگاه نرسيد.

ـ اگر امور دانشجويي دانشگاه پيغام مربوط به حضور با تأخير شما را 24ساعت قبل از رسيدن نگيرد.

Web Site     : www.els.edu.my