مالزی مکان ایده ال برای زندگی

استانداردهاي بالا و هزينه پايين زندگي :

استانداردهاي زندگي در مالزي از سطح بالايي برخوردار است و دولت نظارت عمده اي بر كالاها و خدمات دارد. سطح زندگي در كوالالامپور پايتخت مالزي بسيار بالا و كم و بيش مشابه ديگر شهرهاي  بين المللي است.

مالزي داراي سيستم درماني بسيار مجهز، مدارس بين المللي معتبر، شبكه گسترده اي از بزرگراه ها و سيستم هاي ارتباطاتي يكپارچه مي باشد. 

 

امنيت و ثبات سياسي:

يكي از بزرگترين امتيازات مالزي داشتن ثبات سياسي است در حال حاضر دولت مالزي داراي خدمت آزادانه دولت منتخب در سطح بين المللي است. نظام حکومتی در مالزی الگويي از نظام پارلمانی سیستم وست مینیستر  یا به عبارتی حکومت استعمار موروثي بريتانيا است.  اين قانون باعث ايجاد جامعه اي دموكراسي و پيشرفته شد كه اجازه فعاليت به همه مذاهب بر طبق قانون اساسي را مي دهد.  

مالزي صرف نظر از نژاد، رنگ، آيين و جنسيت كشور امني براي زندگي است. مالزي اجتماعي از مذاهب و نژادهاي مختلف است و كليه قوانين با در نظر گرفتن فرهنگ ها براي تمامي مردم فراهم شده است. آمار نشان مي دهد كه مالزي يكي از امن ترين كشورها در جهان است و ميزان ارتكاب جرم در اين كشور بسيار پايين است و مي توان ادعا كرد كه جرايم با اسلحه در اين كشورها به طور كلي وجود ندارد.  

 

حمل و نقل و زيربنا:

زير بناي كشور مالزي همانند ديگر كشورهاي توسعه يافته است و سيستم هاي جاده اي، سيستم حمل و نقل عمومي، شبكه هاي راه آهن محلي، شبكه فاضلاب و منابع انرژي برق به خوبي طراحي شده اند.  تلويزيون ماهواره، خطوط موبايل وbroadband در هرنقطه از اين كشور وجود دارد. سيستم حمل و نقل ريلي كوالالامپور امكان سفرهاي ارزان قيمت را با ترن هاي سريع السير مجهز به سيستم تهويه هوا فراهم مي كند. شبكه مخابراتي مالزي Multimedia Super Corridor (MSC)  يكي از پيشرفته ترين شبكه ها مخابراتي در ميان كشورهاي آسيايي است كه در ايجاد بستري مناسب براي توليدات وابسته به ICT و فراهم نمودن اطلاعات لازم براي پيوستن به شاهراه جهاني را فراهم مي آورد.

 

تفريح و سرگرمي:

در مالزي انواع مختلفي از وسايل و امكانات تفريحي  يافت مي شود و افراد با هر سليقه مي توانند  براي استراحت و تفريح اعم از  پارك،  مسيرهاي جنگلي، محيطهايي براي ورزش هاي مختلف زميني و آبي ، زمين هاي گلف و ... وجود دارد.  جنگل هاي مالزي از قديمي ترين جنگل ها در سراسر جهان محسوب مي شود و پارك ملي آن به عنوان گنجينه اي از ميراث طبيعي و بسيار ارزشمند است.  خطوط ساحلي مالزي بيش از 4800 كيلومتر است كه ميليونها توريست خارجي و مالايي را براي استراحت و استفاده از آرامش حاكم بر محيط به سمت خود جذب مي كند. سواحل، جزيره ها و صخره هاي مرجاني  آن مكان مناسب و تماشايي براي گذراندن تعطيلات است. 

در مالزي تعدادي بيش از 190 زمين گلف وجود دارد و هر زمان كه شما در هر مكاني اراده كنيد مي توانيد به بازي گلف بپردازيد . حتي اگر در كوههاي بلند، طول سواحل دريا، جزاير گرمسيري، ميان جنگل هاي باراني و يا در مركز شهر باشيد.

در مالزي جزيره ي كوچكي به نام  Pulau Tioman  وجود دارد كه به عنوان يكي از 10 جزاير بسيار زيباي جهان محسوب مي شود.

در مالزي همه نوع كالايي وجود دارد كه از اين ميان بعضي كالاها معاف از ماليات مي باشند همچون عطر، وسايل آرايشي، ساعت، قلم و خودنويس و كالاهاي الكترونيكي. بيشتر اين محصولات از سراسر جهان وارد مالزي مي شوند و در قيمت هاي بسيار پاييني نسبت به ديگر كشورهاي مشابه فروخته مي شوند.  

خريد كردن در كوالالامپور بسيار راحت است. و تعداد زيادي مراكز خريد در مالزي وجود دارد كه با هرنوع سليقه و بودجه اي شرايط خريدي رويايي را فراهم مي كند.  از جمله اين مراكز مي توان مراكز بزرگ و مدرن مجهز به دستگاه تهويه هوا، فروشگاههاي بزرگ، فروشگاههاي صنايع دستي، فروشگاههاي  معاف از ماليات، بازارها و مراكز تجاري را نام برد.  در ميان كالاهايي كه در سطح بالايي به فروش مي رسند مي توان ظروف pewter،   پارچه هاي طراحي شده،   كالاهاي معاف از ماليات،   توليدات الكترونيكي،  وسايل آرايشي،   لباس هاي ورزشي،  و صنايع دستي را نام برد.

 

داشتن ساختار مخابراتي در سطح جهاني:

خطوط تلفن ثابت در تمامي مناطق كشور حتي در مناطق دورافتاده در دسترس است. موبايل در سراسر كشور قابل استفاده است.

يكي از بزرگترين اپراتورهاي تلفن در مالزي شركت Telekom است كه ارائه كننده خدمات تلفن با نرخ 15 رينگت در هر دقيقه  براي تمامي تماس ها در سرتاسر كشور است.  اينترنت تقريباً در هر مكاني در دسترس است و در بسياري از رستوران ها خدمات اينترنتي بسيار ارزان قيمتي ارائه مي گردد و دستيابي به پهناي باندي وسيع براي اتصال به اينترنت در شهرهاي بزرگ امكان پذير است. 

 

شبكه حمل و نقل:

سيستم بزرگراهها در كشور مالزي شامل چندين نوع جاده است. در اين كشور جاده هاي فدرالي، جاده هاي ايالتي و جاده هاي شهري وجود دارد كه  تركيب آنها با يكديگر بزرگترين سيستم هاي  جاده اي پيشرفته در جنوب شرق آسيا را مي سازد. اين جاده ها مسافتي در حدود 66،000 كيلومتر را پوشش مي دهد.  شبكه حمل و نقل جاده اي اصلي شامل شاهراه جنوبي – شمالي، بزرگراه غربي – شرقي،Lebuhraya Damansara-Puchong، شاهراه جديد دره Kelang و مسير بزرگراه فدرال شماره 2 است. 

 

امكانات سلامت و بهداشت همراه با جديدترين تكنولوژي:

مالزي داراي بيمارستانهاي عمومي و خصوصي بسيار زيادي است كه ارائه كننده خدمات پزشكي مي باشند. موسسه قلب ملي مالزي توانايي انجام انواع جراحي هاي قلب را دارد از آسيبهاي طبيعي(normalangiogram) تا جراحيbypass در اين مركز انجام مي شود.  مالزي اكنون به علت داشتن امكانات بي نظير و پزشكان حاذق و با داشتن هزينه هاي مناسب پزشكي به پناهگاهي براي مردم جهت رفع مشكلات پزشكي تبديل شده است.  

 

2683