كوالالامپور در مالزي

كوالالامپور به عنوان پايتخت مالزي  اولين انتخاب افراد خارجي عضو برنامه MM2H براي زندگي است.از آنجا كه كوالالامپور شهري مدرن و توسعه يافته است اغلب مردم زندگي در آن را ترجيح مي دهند. مناطق مسكوني مورد علاقه آنها،  مجتمع هاي آپارتماني و آپارتمانهايي كه داراي ورودي  هستندزيرا در اين مكانها  آنها احساس امنيت بيشتري مي كنند.

كوالالامپور يا KL پايتخت و مركز مالزي است . در زبان محلي به آن muddy estuary(مدخل رودخانه گل آلود) مي گويند زيرا اين منطقه در امتداد دو رود خروشان Klang وGombak واقع شده است . در سال 1896 كوالالامپور به عنوان پايتخت مالزي معرفي شد. 

در قلب اين شهر مسجد ، موزه ، محله چيني ها و هندي ها و بسياري مغازه هاي خريد را مشاهده مي كنيم. در مركز شهر معماري عجيب برجهاي دوقلوي پتروناس را مي بينيد و مي توان با قدم زدن در ميان اكواريوم KLCC  زندگي در عمق دريا را ديد.

اگر يك روز در شهر قدم بزنيد مي توانيد از اماكني مانند پارك پروانه ها ، باغ گلها ، پارك پرندگان كوالالامپور ، باغ Orchid ، باغ داروهاي گياهيBotanical  و باغ و درياچهTitiwangsa جايي كه به چشم مالزي معروف است بازديد كنيد.

هنگامي كه در شهر مشغول گشت و گذار هستيد مي توانيد انواع غذاهايي بومي مالايي ، هندي ، چيني ، انواع fast food ها و غذاهاي شرقي و غربي، مديترانه اي را امتحان كنيد.

شهرهايي چونcyber Jaya  و Putra Jaya  در نزديكي كوالالامپور قرار دارند كه بازديد از هر كدام از اين شهرها شما را به دركي عميق تر از فرهنگ باستاني مالزي مي رساند .

 

2821