دانشگاه تكنولوژي كرتين (Curtin Universiti Of Technology)

دانشگاه كرتين در منطقه ساراواك واقع شده و در زمينه فناوري فعاليت دارد. اين دانشگاه مبناي كار خود را بر موارد زير قرار داده است: كاربردي نوين براي استفاده از فناوري در راه اهداف آموزشي و ساير نيازهاي جامعه، ايجاد روابط كار با جامعه، توسعه دانشجويان و كاركنان خود و كمك به توسعه اجتماعي و اقتصادي ساراواك و كل منطقه. دانشگاه كرتين به عنوان يكي از برترين دانشگاههاي علوم و فنون منطقه، داراي فارغ التحصيلاني نمونه است كه در سراسر دنيا مشغول به كارند. تدريس در اين دانشگاه نيز بر مبناي استانداردهاي بالا انجام گرفته و اين امر از نتايج فارغ التحصيلان مشهود است. از طرفي هم به دليل وجود دانشجويان از فرهنگ‌هاي مختلف، محيط اين دانشگاه واقعاً چند فرهنگي شده و شبكه‌اي منسجم از اين افراد ايجاد كرده است.

دانشگاه كرتين كه شهرتي زياد در منطقه جنوب شرق آسيا دارد، بر اساس خواست مسئولان دولتي ساراواك مبني بر تأسيس دانشگاهي بين‌المللي در اين ناحيه تأسيس شده و از فوريه سال 1999 فعاليت خود را آغاز كرد. شعبه‌هاي دانشگاه در مناطق ميري، ريام رود و لوتانگ واقع شده‌اند و مديريت آن بر عهده شوراي ساراواك، هيئت علمي، شوراي مديريت و انجمن مديران است.

ساراواك كه در شمال جزيره برونئو واقع شده بزرگترين و غني‌ترين ايالت از 14 ايالت مالزي است و ميري در شمال شرقي آن قرار گرفته است. اين شهر در كنار درياي جنوب چين واقع شده و با طبيعت زيبا و پيشينه تاريخي خود داراي 230 هزار نفر جمعيت است. اين شهر توسعه يافته و مدرن داراي مراكز تجاري و صنعتي زيادي است و از خطوط هوايي و جاده‌هايي ايمن بهره مي‌برد. فرودگاه اين شهر نيز در 15 كيلومتري مركز آن قرار گرفته است. جمعيت اين شهر را بيشتر چيني‌ها، مالزيايي‌ها و قوم‌هاي مختلفي تشكيل مي‌دهند كه زبان ملي آنها مالزيايي است اما چيني و انگليسي نيز به طور گسترده مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

دوره هاي تحصيلي:

-    دورههاي فشرده زبان انگليسي

-    بازرگاني پايه

-    مهندسي پايه

-    مطالعات رسانه پايه

-    كارشناسي مديريت بازرگاني

-    كارشناسي بازرگاني با گرايشهاي امور مالي، بازاريابي، حسابداري، مديريت و تجارت الكترونيكي

-    ‌‌كارشناسي علوم كامپيوتر

-    مهندسي شيمي، راه و ساختمان، مكانيك، كامپيوتر، برق، الكترونيك و تجارت

-    كارشناسي ارشد مديريت بازرگاني (MBA)

-    كارشناسي ارشد زبان‌شناسي

-    كارشناسي ارشد علوم با گرايش رياضيات

-    كارشناسي ارشد علوم

Website       : www.curtin.edu.my