نمایشگاه های امارت متحده عربی

مرکز نمایشگاه ها و همایش های نفتی ابوظبی:

مرکز نمایشگاه ها و همایش های نفتی ابوظبی یک نمایشگاه 4 روزه در زمینه نفت و گاز است. مرکز نمایشگاه های ملی ابوظبی هر ساله پذیرای بازدید کنندگان بسیاری در مورد صنعت نفت و گاز می باشد. در سال 2008 بیش از 1500 شرکت فعال در زمینه نفت و گاز در این محل پذیرای 37000 نفر بازدید کننده بوده اند. سیاست مداران مهمی از این نمایشگاه دیدن کرده اند که از آن جمله میتوان به نخست وزیر انگلستان اشاره کرد.

نمایشگاه صنایع دفاعی در ابوظبی:

نمایشگاه دو سالانه صنایع دفاعی در ماه فوریه و با حمایت مستقیم از طرف دولت امارات به نمایش تجهیزات دفاعی و تکنولوژی های نوین دفاعی می پردازد.

نمایشگاه قایق های تفریحی:

نمایشگاه قایق های تفریحی ابوظبی اولین بار در سال 2009 در محل مارینا ابوظبی برقرار گردید تا نیاز بازار خاورمیانه را تأمین کند. این نمایشگاه محلی برای نمایش قایق های گران قیمت و منحصر به فرد می باشد که ابوظبی را به مرکز قایق های تفریحی خاورمیانه تبدیل کرده است. این نمایشگاه توسط inform Yacht Group  که در کارنامه خود برگزاری نمایشگاه قایق های تفریحی موناکو و The Super Yacht Cupرا دارد هر ساله در ماه مارس برگزار می شود.

مرکز تجارت جهانی دبی(WTC):

مرکز نمایشگاه ها و همایش های دبی و نمایشگاه فرودگاه دبی سالیانه بیش از 1/1 میلیون بازدید کننده را پذیرا هستند. امکاناتی چون هتل های متنوع سالن شیخ سعید که شامل 4 سالن کوچکتر است. ( دارای سقف 14 متری و 9000 متر مربع فضای مفید) توان پذیرایی بازدید کنندگان و تماشاچیان بسیاری را دارد.

جیتکس (GITEX):

هفته فن آوری جیتکس که تمرکز بر بازار رو به پیشرفت ارتباطات و تکنولوژی کامپیوتر دارد. این نمایشگاه در دبی هر ساله در ماه اکتبر برگزار می شود و پذیرای خیل عظیمی از بازدید کنندگان و شرکت های فعال در زمینه کامپیوتر و ITو الکترونیک است که در خاورمیانه بی نظیر است. این نمایشگاه 3500 تولید کننده و شرکت خدماتی داخلی و خارجی در زمینه ITرا به هم پیوند می دهد و برای 136000 متخصص در سراسر دنیا فرصت درخشانی جهت شرکت در کنفرانسها و کارگاههای آموزشی به شمار می رود.

نمایشگاه هوایی دبی (AIRPORT EXPO):

نمایشگاه دو سالانه هوایی دبی که در مرکز نمایشگاه های فرودگاه دبی برگزار می گردد بزرگترین نمایشگاه هوایی خاورمیانه و یکی از سه نمایشگاه جهانی هوایی می باشد. این نمایشگاه محل نمایش بهترین فناوری ها و هواپیماهای شخصی، هلیکوپترهای مدرن و قطعات یدکی نیز به نمایش گذاشته می شود. این نمایشگاه هر ساله در ماه نوامبر برگزار می شود.

جتکس (GETEX):

جتکس دبی مهمترین نمایشگاه تحصیلی خاورمیانه است. این نمایشگاه محل مناسبی برای آشنائی دانشجویان با مراکز تحصیلی سراسر دنیا می باشد.

نمایشگاه بهداشت (ARAB HEALTH):

نمایشگاه 4 روزه بهداشت در ژانویه هر سال محل تجمع تولید کنندگان و توزیع کنندگان بهداشتی می باشد که به دنبال گسترش بازار خود در خاورمیانه هستند. بخش بهداشت در امارات سالیانه 16 درصد پیشرفت داشته است.

مرکز نمایشگاهی شارجه:

شارجه در سال 1977 برقرار کننده اولین نمایشگاه در این منطقه بوده است . 25 سال پس از آن با سرمایه گذاری 5/183 میلیون درهمی مرکز نمایشگاهی شارجه بر پا گردید. این محل که دارای 128000 متر مربع فضای نمایشگاهی هست تحت مدیریت اتاق بازرگانی شارجه می باشد.

یکی از معروف ترین نمایشگاه های سالانه این مرکز نمایشگاه بین المللی کتاب شارجه می باشد که مخاطبان زیادی را از سرتاسر جهان به این نمایشگاه می کشاند.

مرکز نمایشگاهی رأس الخیمه:

رأس الخیمه دارای یک مرکز نمایشگاهی بزرگ به مساحت 37400 متر مربع و در نزدیکی مرکز تجاری رأس الخیمه می باشد. این محل که در سال 1996 احداث گردیده است تحت مدیریت اتاق بازرگانی رأس الخیمه می باشد.

در این محل نمایشگاه کتاب تعالیم عربی و فستیوال رمضان برگزار می گردد.

مرکز نمایشگاهی فجیره:

مرکز نمایشگاهی فجیره دارای 1080 متر مربع فضای سرپوشیده محل نمایش فضای باز سالن های نمایشگاهی و دفاتر مدیریتی می باشند. این محل در میان مسیر فرودگاه به مرکز تجاری فجیره قرار گرفته است و توسط اتاق بازرگانی فجیره احداث گردیده و مدیریت می شود
.