ساده ترین راه مهاجرت به آمریکا

توضیحات اولیه در مورد لاتاری
همه ما میدونیم که گرین کارت آمریکا مجوز اقامت دائم در آمریکاست. شخص با در اختیار داشتن این کارت کلیه حقوق شهروندی ایالات متحده آمریکا را بدست می آورد و می تواند در آمریکا به کار، زندگی و تحصیل مشغول شود . راه های اخذ اقامت آمریکا شامل موارد زیر میشود:ه.
1- ازدواج با یک سیتیزن آمریکایی
2- از طریق سرمایه گذاری
3- از طریق پناهندگی
4- برنده شدن از قرعه کشی گرین کارت
5- راههای دیگه ای که براشون وکیل لازمه
قصد ما اینجا فعلا توضیح مورد چهارم هست
برنامه ویزای مهاجرتی دایورسیتی که بر اساس حکم کنگره آمریکا بنا نهاده شده است ، سالی یکبار توسط وزارت امور خارجه و تحت بند (c) 203 قانون ملیت و مهاجرت (2) به اجرا در می آید. بند 131 قانون مهاجرت 1990 (Pub. L. 101-649 )، بند 203 قانون ملیت و مهاجرت را اصلاح کرده تا طبقه جدیدی از مهاجرین به نام “مهاجرین دایورسیتی”) مهاجرین (DV را به وجود آورده. این قانون، هر ساله 50.000 ویزای اقامت دائم برای افراد کشورهایی که میزان مهاجرت کمتری به ایالات متحده دارن فراهم میکند.
این قبیل ویزاها بین شش منطقه جغرافیایی به این ترتیب تقسیم می شوند: بیشترین میزان ویزا به مناطقی تعلق می گیرد که کمترین میزان مهاجر را داشته است، و به شهروندان کشورهایی که در پنج سال گذشته بیش از 50.000 مهاجر به ایالات متحده فرستاده اند، ویزایی تعلق نمی گیرد. در هر منطقه، هیچ کشوری بیش از هفت درصد کل ویزاهای دایورسیتی در هر سال را کسب نمی کند.
متقاضی میبایست دارای دیپلم دبیرستان (یا معادل آن) باشه, و یا در طی پنج سال گذشته حداقل دو سال در حرفه ای که جهت اشتغال به آن به حداقل دو سال آموزش یا تمرین نیاز است, اشتغال داشته باشد.
برای همسر و فرزندان زیر 21 سال متقاضی نیز در صورت برنده شدن بصورت اتوماتیک ویزای مهاجرت به آمریکا صادر می گردد. زن و شوهر می توانند جهت دو برابر کردن شانس برنده شدن خود هر کدام بصورت جداگانه تقاضا نمایند. اگر زن یا شوهر هر کدوم برنده شوند, همسر و فرزندان زیر 21 سال آنها بصورت اتوماتیک برنده و شامل تقاضا می شوند. فرزندان بالای 21 سال و فرزندان متاهل زیر 21 سال می بایست تقاضای جداگانه تنظیم کنند و امکان شرکت از طریق تقاضانامه والدین خود را ندارند.
متقاضی می بایست نام همه فرزندان مجرد زیر 21 سال خود را در تقاضای خود درج کند بدون توجه به اینکه فرزند بیولوژیکی اش باشد, فرزند همسر از یک ازدواج قبلی باشد و یا اینکه شخص متقاضی آنها را به فرزندی قبول کرده باشد. فقط در صورتیکه فرزندان هم اکنون دارای اقامت آمریکا بوده و یا تبعه آمریکا باشند, لازم نیست که نام آنها را در تقاضای خود درج کند. نام همه فرزندان زیر 21 سال خود را باید در تقاضا درج کند حتی اگه الان با متقاضی زندگی نمی کنند و یا حتی اگر متقاضی تصمیم ندارد که در صورت برنده شدن در قرعه کشی آنها را با خود به آمریکا ببرد یا حتی نوزاد باشد.
کامپیوتر به صورت اتفاقی اشخاصی با فرم های حائز شرایط را انتخاب می کند. این افراد بین ماه مه تا ژوئیه سال بعد نامه ای حاوی خبر انتخاب شدنشان و دستورالعمل های بعدی را از جمله اطلاعاتی در مورد هزینه های مربوط به مهاجرت به ایالات متحده دریافت می کنند. کسانی که انتخاب می شوند توسط ایمیل این خبر را دریافت نمیکنند. کسانی که انتخاب نمی شوند هیچ خبری [از طریق نامه یا ایمیل] دریافت نخواهند کرد. سفارت ها و کنسول گری های ایالات متحده نمی توانند لیست منتخبین قرعه کشی را تهیه کنند. همسران و فرزندان زیر 21 سال و مجرد متقاضی منتخب اصلی می توانند جهت همراهی او درخواست ویزا کنند. ویزا در فاصله زمانی بین اول اکتبر تا 30 سپتامبرصادر می شود.
چندین میلیون از تقاضاهای شرکت در قرعه کشی گرین کارت که سالانه به مقامات آمریکایی تسلیم میشود به دلیل عدم رعایت نکات ضروری در تنظیم صحیح تقاضا از دور قرعه کشی خارج میشن.
ما مطالب رو به 10 بخش عمده تقسیم کرده ایم:
1-ثبت نام در قرعه کشی
2-برنده شدن و پر کردن فرمهای پاکت اول و ارسال مدارک
3- منتظر شدن برای کارنت شدن شماره شما در سایت KCC
4- پیدا کردن یک اسپانسر جهت ساپورت
5- رسیدن پاکت دوم که زمان مصاحبه اول تو اون مشخصه و ارسال مدارک
6- انجام معاینات پزشکی
7- مصاحبه و انگشت نگاری در کنسولگری
8- انتظار برای FBI چک
9- مصاحبه دوم جهت زدن مهر ویزا به پاسپورت
10-تهیه بلیط هواپیما

3513