دانشگاه اسلو (University of Oslo )

 دانشگاه اسلو بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه نروژ است که در پایتخت نروژ واقع می باشد و در سال 1811 تاسیس شده است. این دانشگاه در ابتدا نام خود را از پادشاه نروژ گرفته بود و به نام دانشگاه شاهنشاهی فردریک بود ولی در سال 1939 نامش به دانشگاه اسلو تغییر کرد. این دانشگاه حاوی یکی از بزرگترین کتابخانه های اروپا با بیش از 3.6 میلیون جلد کتاب است.  در این دانشگاه در حدود 18 درصد از هیئت علمی و 26 درصد از دانشجویان دکتری ، خارجی هستند. تا کنون 5 نفر از دانش آموختگان این دانشگاه موفق به کسب مدال نوبل شده اند. در این دانشگاه، دوره های کارشناسی مانند بقیه دانشگاه های نروژ به زبان نروژی ارائه می شود. ولی در مقطع فوق لیسانس و دکتری بسیاری از رشته ها به زبان انگلیسی نیز ارائه می گردد. دوره های دکتری در این دانشگاه مبتنی بر تحقیق است که دانشجویان برتر و با استعداد را جذب می کند.
 دانشکده های دانشگاه اسلو: دانشکده پزشکی، دانشکده داندانپزشکی، دانشکده حقوق، دانشکده الهیات، دانشکده علوم انسانی، دانشکده ریاضی و علوم طبیعی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشکده علوم آموزش و پرورش.
رشته های همچون جغرافیا، مطالعات توسعه، زبان شناسی، مردم شناسی، حقوق، سیاست، جامع شناسی، باستان شناسی، آموزش و علوم تربیتی، فلسفه، علوم زمین و دریا، تاریخ و ادبیات زبان انگلیسی، تاریخ، پزشکی، روان شناسی، علوم کامپیوتر و علوم زیستی از جمله رشته های برتر دانشگاه اسلو می باشند.