ویزای کاری در نروژ

ویزای کار در نروژ صورت پیشنهاد شغلی مربوط به رشته ی تحصیلی است؛ به گونه ای که همچون اکثر کشورهای اتحادیه ی اروپا ، شخص فرصت دارد قبل از درخواست ویزای کار در نروژ از سفارت نروژ اقدامات لازم را در زمینه ی پیداکردن کار مناسب و مرتبط با رشته ی تحصیلی خود و همچنین پیدا کردن کارفرمایی که وی را تایید کند، انجام دهد.
در صورتی که فرد موفق به پیدا کردن کار شود و همچنین کارفرمایی که مربوط به رشته ی فرد به او پیشنهاد کار دهد، ویزای وی تا یکسال تمدید می شود و سپس سال به سال ویزا تمدید شده، پس از 5 سال شخص به اقامت دائم نروژ خواهد رسید.
ناگفته نماند که در طول سال های اخیر، کشور نروژ در زمینه ی صنعت بیشتر از نیروهای خارجی متخصص بهره برده است.
کشور نروژ نسبت به سایر کشورهای اتحادیه ی اروپا در خصوص اقامت دائم سریع تر عمل کرده و امکان دارد پس از سه سال از مدت اقامت کار در نروژ به صورت موقت، اقامت دائم نروژ صادر کند.
با توجه به اینکه طبق قوانین اتحادیه ی اروپا در خصوص تکمیل نیروی کار متخصص، کارفرما وظیفه دارد در ابتدا اطلاعیه ی مربوط به جذب نیرو را به مدت سه ماه در خود کشور آگهی کند، و سپس این اطلاعیه را ظرف همین مدت در اتحادیه ی اروپا آگهی کند و در نهایت نسبت به جذب نیروی خارجی اقدام کند؛ بنابراین یافتن کار در نروژ مرتبط با رشته برای افرادی که در خارج از نروژ هستند دشوار می باشد.
البته نروژ شرایط دیگری را در نظر گرفته است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
البته این موارد برای اخذ ویزای کار در نروژ می باشد و برای کار دانشجویی در نروژ قضیه کاملاً متفاوت است.
#ویزای_کار_نروژ #ویزای_نروژ #نروژ
2227