ادامه مطالب

مطالب مرتبط متفرقه متفرقه

مطالب متفرقه

تحصیل در آفریقای جنوبی

افرادی که میخواهند در آفریقای جنوبی تحصیل کنند باید این نکته را مدنظر قرار دهند که این کشور برای پذیرش تحصیلی حداقل یک نمره زبان انگلیسی از دانشجو میخواهد، به عنوان مثال برای مقطع لیسانس باید آیلتس 6 ، برای مقطع فوق لیسانس آیلتس 6.5 و برای دکتری باید آیلتس 7 را اخذ کند. اما این نوید را به افرادی که نمره زبان ندارند میدهیم که برای گرفتن پذیرش از دانشگاههای آفریقای جنوبی بدون مدرک زبان میتوان از یکی از کالج های زبان آفریقای جنوبی پذیرش گرفت و بعد از گذراندن دوره زبان در آفریقای جنوبی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور اقدام نمود، دانشگاههای آفریقای جنوبی در بین بهترین و معتبرترین دانشگاههای دنیا قرار دارند و با توجه به این اعتبار بالایی که دارند خیلی هزینه ی بالایی از دانشجو دریافت نمیشود و دانشجو عملا میتواند با هزینه 8000 تا 11000 هزار دلار در سال در معتبر ترین دانشگاههای آفریقای جنوبی به زبان انگلیسی تحصیل کند.

کشور آفریقای جنوبی علاوه بر دانشگاههای معتبری که دارد بازار کار فوق العاده ای دارد و میتوان به جرات گفت بالای 90 درصد افرادی که در آفریقای جنوبی فارغ التحصیل شده اند جذب بازار کار میشوند، در واقع این کشور با توجه به این که در حال صنعتی شدن است به نیروی متخصص فراوانی نیاز دارد و به همین دلیل است که اکثر افرادی که از دانشگاههای آفریقای جنوبی فارغ التحصیل شده اند در شرکت های معتبر آفریقای جنوبی استخدام میشوند.

آفریقای جنوبی بزرگترین اقتصاد قارهٔ افریقا از لحاظ تولید ناخالصِ داخلی محسوب می شود. بخشهای اقتصادی مانند خودروسازی، فناوریهای اطلاعات و ارتباطات، معدن ( آفریقای جنوبی بزرگترین تولید کننده طلا، الماس و زغالسنگ در جهان بشمار می رود)، کشاورزی و نیز بانکداری و مؤسسّاتِ پولیِ این کشور، در ردیف کشورهای توسعه یافتهٔ جهان به شمار می آید.

1475