بورسیه و کمک های مالی برای دانشجویان

بورسیه و کمک های مالی برای دانشجویان

یافتن بورسیه ، کمک هزینه تحصیلی ، وام های دانشجویی ، کمک هزینه اجاره خانه و همچنین کمک های مالی جهت بیمه سلامت می تواند هزینه تحصیل و زندگی در هلند را برای شما بسیار کاهش دهد.

بورسیه تحصیلی

مبلغ بورس تحصیلی در هلند برای افراد متقاضی در طول یک سال ۵۰۰۰یورو می باشد. این مبلغ برای سال اول تحصیل در نظر گرفته شده و تنها بخشی از هزینه های تحصیل و تحقیقات علمی دانشجو را پوشش می دهد.

اعطای پاداش دوره ای

دولت هلند به دانشجویانی که در زمینه رشته تحصیلی تحقیقات و خدمات شایانی ارائه داده باشند و همچنین به نوعی در زمینه رشته تحصیلی خود به نوعی نخبه علمی باشند و رزومه بسیار چشمگیری در طول سال داشته باشند بورسیه ای به صورت پاداش برای این افراد در نظر گرفته که البته این پاداش ممکن برای یک فرد یکبار اعطا شود.

معیارهای اخذ بورسیه تحصیلی هلند

1.فرد متقاضی ملیت غیر از اروپایی داشته باشد

۲. بورسیه تحصیلی هلند به افرادی اعطا می شود که در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پذیرش تمام وقت یکی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور را داشته باشند.

3. افراد متقاضی اخذ بورسیه تحصیلی هلند در صورت واجد شرایط بودن برای دریافت این بورسیه می توانند برای اطلاعات بیشتر در این خصوص به سایت های دانشگاه های هلند مراجعه نمایند.

مراحل درخواست بورسیه تحصیلی هلند

در واقع کشور هلند و دانشگاه های این کشور مهلتی را برای افراد متقاضی در نظر می گیرند که در این مدت افراد متقاضی اخذ بورسیه باید درخواست خود را از طریق سایت های دانشگا های این کشور ارائه داده باشند.

انواع بورسیه تحصیلی هلند

1.بورسیه تحصیلی دزموند فورتس

این برنامه بورسیه به افرادی اختصاص داده می شود که در زمینه تحصیلی و فیلد کاری خود از تخصص بالایی برخوردار باشند.در واقع این بورسیه از سوی شرکت FMO هلند برای افرادی که در این شرکت استخدام شده باشند در نظر گرفته شده است ولی برای دیگر افراد متخصص نیز میتوان اقدام به اخذ این بورسیه نمود.

۲. بورسیه تحصیلی اراسموس

برنامه بورسیه اراسموس در سال ۲۰۱۴ در اتحادیه اروپا به تصویب رسید و بازده زمانی اعمال شده برای این برنامه ۶سال از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ می باشد. هدف از طرح و تصویب این برنامه تشویق دانشجویان و متقاضیان بین المللی مستعد تحصیلی و کاری است که از لحاظ مالی استطاعت مالی را ندارند و در واقع به این افراد کمک مالی می شود تا بتوانند در اتحادیه اروپا تحصیلات تکمیلی خود را به پایان برسانند.

۳.برنامه بورسیه اراسموس موندوس

برنامه بورسیه تحصیلی اراسموس موندوس یک برنامه تلفیقی بین اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای غیر اروپایی است که به جهت بالا بردن سطح کیفیت آموزش عالی در اتحادیه برای دانشجویان بین المللی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد طراحی شده است.

۴.بورسیه تحصیلی دولتی

۵.برنامه بورس تحصیلی لیبرال

این برنامه بورسیه ویژه دانشجویان کانادایی است که می خواهند مابقی واحد های درسی خود را در دانشگاه های هلند بگذرانند و یا اینکه بخواهند واحد های درسی خود را در این کشور تطبیق دهند. مدت زمان در نظر گرفته شده استفاده یا ارائه بورسیه لیبرال برای این دانشجویان ۳ تا ۱۲ ماه می باشد.

۶.برنامه بورسیه تحصیلی منا  (MENA)

این برنامه بورسیه در واقع بین ۱۴۰ طرح بورسیه در نظر گرفته شده در کشور هلند به اتباع آفریقا و خاورمیانه که در زمینه تحصیل و کاری خود تخصص بالایی داشته باشند و یا اینکه دوره های حرفه ای را گذرانده باشند اعطا می شود. البته اعطا این بورسیه ها در دوره های کوتاه مدت اتفاق می افتد.

۷.برنامه بورسیه تحقیقاتی هلند

برنامه بورسیه تحقیقاتی هلند (NFP) در واقع در جهت ترویج و تشویق افراد متقاضی که در زمینه های رشته تحصیلی خود تخصص بالایی به جهت تحقیقات و انجام پروژه های علمی خود داشته باشند و در زمینه های علمی مقالات معتبری ارائه داده باشند. این بورسیه از سوی وزارت امور خارجه هلند برای این افراد در نظر گرفته شده است.

۸.طرح بورسیه تحصیلی هلند

دانشگاه Radboud University که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای افراد متقاضی تحصیل در این دانشگاه بورسیه صادر میکند. این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی که رزومه بسیار خوبی در زمینه تحصیل خود دارند بورسیه را در صورت بررسی هیات علمی برای این افراد صادر میکند.

موارد تحت پوشش بورسیه تحصیلی هلند:

بورس تحصیلی در هلند واقع به صورت نقدی پرداخت نمی شود بلکه بورس تحصیلی در هلند در قالب کمک هزینه تحصیلی در غالب تخفیف در شهریه دانشگاه به افراد متقاضی ارائخه می شود. به عنوان مثال هزینه تحصیل در دانشگاه RADBOUD 8تا ۱۰هزار یورو می باشد در صورت ارائه و اعمال این بورسیه،افراد باید مبلغ ۱۹۰۰ یورو بپردازند. دانشگاه رادبود در ضمن مبلغ ۷۰۰ یورو را برای هزینه ویزا، اخذ اقامت و بیمه درمانی دانشجویان پرداخت می کند.

شرایط مورد نیاز برای دریافت بورسیه تحصیلی هلند:

۱- افراد متقاضی باید تابعیت کشورهای غیر اروپایی را داشته باشد.
۲- مدارک معتبر تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد
۳- اخذ نامه پذیرش از دانشگاه که حاوی اطلاعات پذیرش غیر مشروط فرد متقاضی در مقاطع درخواست شده
۴- مدرک زبان آیلتس با نمره ۷ یا تافل IBT 100

مدارک مورد نیاز برای دریافت بورسیه تحصیلی هلند:

۱- گذرنامه معتبر
۲- انگیزه نامه
۳- ترجمه مدارک تحصیلی
۴-مدرک زبان آیلتس
۵- توصیه نامه
۶-ترجمه رزومه تحصیلی

برای آگاهی از بورسیه های تحصیلی دانشگاه های هلند و سایر کشورها، می توانید به لینک زیر مراجعه بفرمایید :

www.scholarshipportal.com/country/netherlands