شرایط اخذ اقامت کشور هلند

کشور هلند، کشوری کوچک با جمعیت ۱۶٫۵ میلیون و پایتخت آن آمستردام می باشد که اکثریت این جمعیت مسیحی پروتستان می باشند.شهر آمستردام یکی از شهرهای بزرگ کشور هلند است و همچنین یکی از محبوب ترین هدف های گردشگری در اروپا محسوب می شود که با بیش از ۴ میلیون بازدید کننده از سراسر جهان در سال توانسته است بیشترین میزان بازدید کننده در سال را به اختصاص دهد.میزان تولید ناخالصی داخلی کشور هلند نه تولید ملی در سال ۲۰۰۶ بیش از ۵۰۰ میلیارد یورو بوده و نرخ رشد اقتصادی در همین سال نزدیک به ۳ درصد بوده است.رشد تورم در کشور هلند از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ به طور میانگین حدود ۲ درصد گزارش شده است.نرخ بیکاری نیز در دوره مشابه حدود ۲ درصد بوده است.

کشور هلند، یک کشور امن با استانداردهای بین المللی است و از انجا که برای چند دهه این کشور دارای روابط مختلف تاریخی و تجاری با دیگر نقاط جهان بوده و باعث به ارمغان اوردن بعضی از اندیشه ها ی نوین و نواوریها در زمینه فرهنگی و قانونمند بودن و بوجود اوردن یک سری آزادی ها برای زندگی بهتر در این کشور باعث شده تا جامعه ی هلندی در حال حاضر تبدیل به خانه ای برای سکونت بیش از دویست ملیت مختلف شود.

از انجا که کشور هلند مکانی بسیار زیبا و مدرن و از جمله مقاصد توریستی دنیا به شمار می رود زبان هلندی زبان ملی این کشور بحساب می اید ولی بسیاری از مردم این کشور به زبان انگلیسی و اغلب یک زبان خارجی مانند المانی یا فرانسه صحبت می کنند. از لحاظ سطح امنیت درهلند، این کشور از آن دست کشورهایی می باشد که پایین ترین میزان خشونت و ارتکاب به جرم در جامعه را دارد.هلند در غرب اروپا واقع شده و شما می توانید با اقامت در هلند، دسترسی اسان به بسیاری از پایتخت های مهم اروپایی از جمله بروکسل که با قطار دو ساعت است و یا با یک پرواز کوتاه از امستردام می توانید در لندن،برلین، مادرید یا پاریس باشید.

متقاضیانی که قصد اقامت پس از تحصیل در هلند دارند و پس از اتمام تحصیل در کشور هلند اقامت خود را به اقامت دائم هلند تبدیل کنند باید در ابتدا یک اجازه ورود به کشور هلند داشته باشند که پذیرش از یکی از دانشگاه های کشور هلند می تواند این امکان را برای شما فراهم کند.اقامت پس از تحصیل در کشورهلند به دو صورت انجام می پذیرد :

  • شما می تواند پس از فارق التحصیل شدن موارد زیر را بررسی و اقدام داشته باشید
  • نزدیک شدن به فارغ التحصیلی در هلند و اقامت پس از تحصیل در هلند:

شناخت زبان هلندی در این باره می تواندکمکی موثر برای شما متقاضی گرامی اقامت پس از تحصیل در هلند باشد که این مورد می تواند یک کهن مثبت در کارنامه شما برای تبدیل ویزا تحصیلی به ویزا کار باشد و می تواند وجه تمایز شما با سایر دانشجویان بین المللی باشد که کارفرمایان هلندی هم از این مورد استقبال می کنند.

شروع فرآیند اقامت پس از تحصیل در هلند

اگر چه این فرایند در ابتدا آسان بنظر می رسد ولی دشواری های مختص به خود را هم دارد که شما در انتها پس از اخذ مجوز کار مس تواندید ثمره کار خود را مشاهده کنید. در کشور هلند برای نیاز به اجاره کسب و کار از جانب متقاضی کار پس از تحصیل در هلند و اقامت پس از تحصیل در هلند می باشد .با توجه به این که بازار کار در کشور هلند تا حدودی دچار رکود اقتصادی شده است اما با توجه به نیاز الان ، مشاغل برای فارغ التحصیلان فنی هنوز در صنایع و زمینه های مختلف یافت می شود.اما کار دانشجویی در هلند برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا زمان به دنبال کار، به خصوص پس ازاسترس از فارغ التحصیلی این ویزا فقط دوازده ماه پس از مدت زمان فراغ التحصیل شدن متقاضی معتبر است.که در این ویزا شما باید پس از فارغ التحصیلی به دنبال کار برای خود در مدت زمان ۱۲ ماه (۱سال) باشید که این نوع ویزا صرفا برای دانش جویان بین المللی طراحی شد.

اقامت پس از تحصیل در هلند

  • مهاجر با تحصیلات عالیه :

اگر شما در یک دانشگاه هلندی در مقطع فوق لیسانس فارغ التحصیل شده اید در CROHO   ثبت نام کنید و یا برای مقطع دکتری شما قادر هستید در هلند بمانید و کار کنید به عنوان یک مهاجر ماهر و تحصیل کرده , این آپشن برای افراد غیر اتحادیه اروپایی است .

اگر سن شما زیر ۳۰ سال است باید شغلی را انتخاب کنید که ۳۸٫۱۴۱ در سال حقوق داشته باشد . ممکن است شما در ویزای مهاجر بسیار ماهر  (KENNISMIGNANT) قبول شوید .لازم به ذکر است مهاجرین ماهر زیر ۳۰ سال نیاز به حقوق ۵۲٫۰۱۰ یورو در سال دارند . این به شما اجازه میدهد بدون اجازه ی کار , کار کنید .

اگر نتوانستید در هر کدام از موارد فوق موفق به کسب ویزا شوید , ممکن است هنوز بتوانید در کشور هلند بمانید , این معمولا سخت است برای دیگر کار فرمایان تا به شما کاری را پیشنهاد  دهند در حالی که در دیگر موسسات کاریابی موفق به پیدا کردن کار نشده اید . این بستگی به شما دارد که اطمینان را جلب کنید و نشان دهید اجازه اقمتتان همچنان اعتبار دارد تا اینکه کار فرما بتواند شما را حمایت کند .

راه های اخذ اقامت 

  • سرمایه گزاری و ثبت شرکت
  • پیدا کردن شغل و ورود به بازار کار
  • ازدواج با تبعه هلندی